Dziś na tapetę wjeżdża PLANK (podpór leżąc przodem – moje ulubione ćwiczenie w leżeniu https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t57/1/16/1f609.png), a dokładniej HIGH PLANK, czyli po prostu podpór na dłoniach, wysoka deska itp.

Ćwiczenie to angażuje praktycznie całe ciało, mm brzucha wraz z mm głębokimi, mm pleców, ramion i nóg.

Często słyszę, że „nie mogę robić tego ćwiczenia, bo boli mnie KRĘGOSŁUP..” hmm.. w sumie nie ma się co dziwić, jeśli ćwiczenie wygląda jak na początku filmiku..

kręgosłup pogięty na wszystkie możliwe strony, łącznie z odcinkiem szyjnym, ale ból głównie występuje w odc. LĘDŹWIOWYM, dolnej części pleców. Jest to spowodowane rozluźnieniem mięśni brzucha, co powoduje powiększenie lordozy lędźwiowej (wygięcie kręgosłupa tuż nad pośladkami) i ucisk.

Jeśli więc właśnie tam Cię boli przy robieniu deski, spójrz na drugą część filmiku, podciągnij brzuch (zepnij mięśnie), ustaw kręgosłup w linii prostej, szyjny również, rozluźnij łokcie (przeprosty bardzo obciążają stawy) i ciesz się z korzyści płynących z tego super ćwiczenia.

Jeśli potrzebujesz pomocy indywidualnej trenera pisz do mnie śmiało i umów się ze mną na bezpłatną konsultację 🙂